Anunțul a fost făcut de companie la împlinirea a cinci ani de la lansarea versiunii locale a platformei Google Maps. Pe primul loc în topul celor mai vizitate obiective turistice din România, pe internet prin intermediul Street View, se află centrul Sibiului. Acesta este urmat, pe locul doi, de Castelul Bran, iar pe trei se situează Cetatea Sighișoara. Top cinci este întregit de Castelul Peleș și de centrul Brașovului.
Din top cinci cele mai căutate obiective turistice, despre care utilizatorii au cerut informații despre navigație prin intermediul Google Maps, fac parte: Castelul Bran, Castelul Peleș, Castelul Corvinilor, Palatul Parlamentului și Salina Turda.
Salina Turda este cel mai recent obiectiv turistic inclus în Street View, parte a Google Maps. Potrivit lui Dan Bulucea, country manager Google, aceasta este „prima intrare în subteran a Google Street View în România”. Imaginile au fost înregistrate timp de două zile în cursul lunii mai.
„Prin publicarea imaginilor panoramice pe Google Maps, Salina Turda se deschide vizitatorilor virtuali din toată lumea, care o pot descoperi și explora din fața calculatorului sau de pe smartphone”, a spus reprezentantul Google.
Un obiectiv important pe care Google dorește să îl includă în serviciul Street View este Ansamblul sculptural Constantin Brâncuși din Târgu-Jiu. Însă, potrivit lui Bulucea, compania nu a primit încă aprobările necesare.
Google a lansat în 2010 versiunea locală a serviciului Google Maps, iar în iunie 2011 a debutat în România serviciul de navigație.
„Aplicația Street View le permite utilizatorilor să exploreze și să navigheze virtual într-o zonă cu ajutorul imaginilor panoramice 360 de grade, fiind varianta cea mai apropiată de experiența prezenței fizice în locul respectiv”, potrivit Google.
Alte obiective turistice importante din România care pot fi vizitate virtual prin intermediul serviciului sunt cetatea Sighișoarei, Biserica Fortificată din Biertan, Muzeul Satului din București, Castelul Bran sau Castelul Corvinilor din Hunedoara.
Salina Turda, un obiectiv turistic de top din România
Anul trecut, Salina Turda a fost vizitată de 470.000 de turiști, potrivit directorului Maria Simona Baciu. Un recordul a fost atins în acest an în minivacanța de 1 mai, când în galeriile subterane au intrat, în trei zile, aproape 14.000 de persoane.
Mina Rudolf
Până acum s-au investit aproape 6 milioane de euro în modernizarea salinei, cea mai mare parte fiind fonduri europene. Pentru ca și celelalte puncte de atracție din interior (în special Mina Iosef) să fie finalizate ar mai fi necesare fonduri de aproximativ 7 milioane de euro, a declarat, pentru gândul, Baciu.
„Ne dorim ca prezența noastră pe platforma Street View să facă Salina Turda accesibilă la nivel mondial și să contribuie la creșterea numărului de turiști. Varianta virtuală oferă o mostră fidelă a spațiului și experienței oferite de Salina Turda, de la galeria Franz Josef și până la lacul din Mina Terezia”, a mai spus directorul Salinei.
Lacul din Mina Terezia
Salina Turda a fost închisă în 1932 și a fost redeschisă pentru public în 1992. De atunci și până în prezent, Salina Turda a fost vizitată de aproximativ 2,7 milioane de turiști români și străini. Ultima modernizare interioară s-a făcut în perioada 2008 – 2010.